Kan det hända att du vandrat över gränsen?

Dagens fundering: Kossors parningsläten.
Dagens beroende: Powernap framför Alice i Underlandet.

Jag har i ett halvårs tid klankat ner på denna låt och tyckt att den har varit helt jävla värdelös. Vilken blå-dåre har skrivit skiten? Men nu har jag börjat tycka att den är helt underbar, nästan. Hjärntvättad är namnet. Sen gjorde texten sitt lilla dessutom.
Dock blir jag mörkrädd av resterande mördarlåtar och diverse annat runt om bandet. Hårding är synonymen till Berta Sofi.

"Den som vandrar utan lykta genom natten finner ofta sitt beslut så fatalt
Kan det vara ömsom vin och ömsom vatten
Är du säker på den väg som du valt
Man leker med hunden tills den bitit en gång och betet kan lätt bliva hårt
Du tror att du kan regera elden med tvång tills dess att den bränner dig svårt

Hör min varning, Lebensgefahr
Nu dansar på farlig mark när lystnaden dör
Hör min varning, Lebensgefahr
När vårt hopp har brunnit ut finns intet av dig kvar

Är du redo för att möta konsekvensen, är du stålfast står du fast resolut
Kan det hända att du vandrat över gränsen, kan det vara ett förhastat beslut
När klingan är dragen och kortet är lagt
Där ångern får verkan förgått
När domen har fallit, när ordet är sagt får syndaren sona sitt brott

Hör min varning, Lebensgefahr
Nu dansar på farlig mark när lystnaden dör
Hör min varning, Lebensgefahr
När vårt hopp har brunnit ut finns intet av dig kvar
Hör min varning, Lebensgefahr
Nu dansar på farlig mark när lystnaden dör
Hör min varning, Lebensgefahr
När vårt hopp har brunnit ut finns intet av dig kvar"

Kommentarer
Postat av: Bartelomeus

Jag fick en chock när jag läste texten igår!

Hur kan den vara så jävla bra? Och hur ska jag kunna sjunga med? Men seriöst vad är det med gitaren?

2010-11-22 @ 14:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0