Tell me why, ain't nothin' but a heartache. Tell me why, ain't nothin' but a mistake. Tell me why. I never wanna hear you say, I want it that way.

Dagens fundering: Helt underbart kul helg!
Dagens beroende: Godis.

Jag har dom finaste och roligaste vännerna i världshistorien.
Helt sant, jag lovar!
(Bevis finns i Emils telefon, mina sms från fredagen var lite...kärleksfulla.)

Kvällen började med hämtmat från Wok&Roll.
Jag, Hanna, Linnéa, Maja och Emma.
Senare droppade annat folk in och festen var i full gång.
Alle hade nog rätt om att vi tjejer kan bli lite tjattriga, men det hemlighåller vi.
Till efterrätt fick vi chips, som Maja senare spottade på mig.
Så resterande av kvällen höll hon för munnen då hon pratade med mig, typ det sötaste jag sett.
Men för att jämna ut det hela spottade jag lite chips på Maja.
Och Linnéa spottade chips på oss båda.
Harry joinade också fort in och gjorde samma sak.
Det blev en "spotta chips kväll".
Dock var denna incident inte riktigt avsiktlig, det bara blev så.



Vi fick även leka charader med filmtema.
Vid ett tillfälle skulle jag vara häst...med en ryttare på ryggen...och Maja som agerade en man...vilket innebär att hon höll ett pekfinger som skulle representera en snopp.
Jag tror inte att det var så lätt att lista ut vad det skulle vara för film, men en ack så rolig syn.
Klockan blev utgång.
Men som en sista grej kom Emila på den geniala idén: hon ska dansa en dans.
Hon går till köket, där resterande av tjejerna sitter, och säger:
-Emma, ni måste komma nu, jag ska dansa min Backstreetboys-dans!
Och det gjorde hon, framför alla, och hon var jätteduktig.







Vi for ut för att sedan bestämma oss var vi skulle gå.
Jag, Emilia och Maja hamnade på efterkälken.
Vi började prata norska och Maja slänger ur sig ordet: Tutteböj.
Det är inte norkst? Det är bara påhittat?
Tydligen en blandning av "tuttekase" och "guleböj", kanske inte det smartaste utlåtandet för en tjej, nu bosatt i Stockholm.
Hon blir bara mer och mer stämplad som en Stockholmare, vilket är till stor förtjusning för oss andra.
Väl på torget fick vi en fjortisfylla...jag vet inte vad som hände?
Men roligt hade vi, vi skrattade tills vi grät.
Jag kom på att Maja är typ den roligaste personen på denna jord.
- Alltså Sofi, har inte du förstått det? Jag är jätterolig!



Efter ett tag kom resterande av gänget och vi for ner till Mollys.
Där var det folktomt men lika kul hade vi för det.
Vi dansade, vi skrattade, vi fick se en strippshow av en adhd(?)kille...som gick på uppåttjack.
Just före stängning for vi till Frasses.
Sen gick vi hem och tog farväl av Maja.
Nu tycker vi att hon ska komma hem snart igen.
Tack för igår!
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha det var verkligen en fjortisfylla, men gudars så kul det var. Jag kände verkligen hur mycket jag tycker om er! :)

2010-05-17 @ 13:39:18
URL: http://ldubbelv.blogg.se/
Postat av: Maja

HAHA! Du är inte så pjåkig heller du Sofi! Kommer hem om drygt en månad, då får det bli en repris:)

2010-05-19 @ 22:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0