Cp-Jenny, plankan, värsta mjällbruden. Hon som ingen såg och ingen kände, hon som inga riktiga vänner hade och knappt ens ville andas mer.

Dagens fundering: Mina ben! Min höft! Finns det någon vänlig själv som kan amputera mina promenadverktyg?
Dagens beroende: Tvättmedel?

Jag fullkommligt älskar Jonas Gardell!
Vad han än slänger ur sig så är det på snudd till mästerverk.
Man får antingen skratta eller gråta.
Honom skulle jag kunna sitta och lyssna till...ja otroligt länge och inte ha en tråkig stund.

"Det finns dom som gjort dig illa
Det finns dom som inget vet,
det finns dom som gjort en grej av
skrika ut din hemlighet.
Det finns dom som stal din stolthet.
Det finns dom som tog ditt mod.
Och dom som ingenting förstod.

Dig som ingen känner,
dig som ingen ser.
Du som saknar vänner
och knappt vill andas mer.
Hör på mig, min kära,
hur ska jag få dig att förstå:
Du måste resa dig och gå!

Men det finns nåd för nya världar
mycket större än den här.
nya skapelser och tider,
nåd för allt som blir och är.
Och alla deras lögner
betyder ingenting
Tro mig när jag säger:
Skammen var aldrig din."
-Jonas Gardell, Jenny.

Måste inhandlas och läsas.
Helst nu.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh Sofi! Jag ÄLSKAR också Gardell. Han kan blanda humor och sorg så man inte vet om man ska skratta eller gråta. Bookneards 4life, jajjemuuuus ;)

2010-04-01 @ 17:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0