It is far better to be feared than loved.

Dagens fundering: "Why is a raven like a writing desk?"
Dagens beroende: Korv-Hanna och mamma.

Jag började denna dag med att se framemot att ta itu med en enorm hög med tvätt och trodde att det var min enda sysselsätning för dagen.
Till min glädje rang min telefon (ja jag vet att jag skrev rang, jag tycker det är ett väldigt bra ord), det var Korv-Hanna.
Hon ville ha smakråd om en jeansjacka och så snäll som jag är ställer jag mer än gärna upp.
Väl på stan hittar jag mer än tusen grejer som ville följa med mig hem.
Det blev en vit kavaj, en svart kavaj, ett par vita converse och en långt linne från H&M.
Och jag kallas shopaholic, noo way!
Dessutom så blev vårt ärende till stan också uträttat, Hanna fick sig en jeansjacka som var sjukt fin!

Väl hemma igen rang mamma upp mig och vi bestämde att vi skulle ha en dejt ikväll.
Först hämtmat från Wok&Roll och senare bio, Alice i Underlandet, då moster vilje följa blev kvällen ännu bättre.
Livet har lekt hela dagen, trots tvätten.
Det är inte fy skam!
Och filmen var helt underbar, jag vill bo i Underlandet, tror det stället skulle passa mig perfekt!

Jag och mamma hade även en liten diskussion om namn.
Eftersom mamma tyckte att Berta var sjukt gulligt har jag nu fått dras med det i snart 22 år.
Dock till min glädje fick jag veta att mormor hette Ebba Hildegard, vilket jag hade glömt.
Det var strået vassare.
Jag fick även veta att morfar blev döpt efter namnsdagen som firades dagen han föddes.
Det tyckte jag var en bra idé, då är det mest en självklarhet vad man ska döpa sitt barn till.
Då skulle mamma ha döpts till Bartolomeus.
Jag dog, av skratt!

Sängen kallar, arbetsdag imorgon, då får jag träffa HannaP, det var längesedan, jag blev helt plötsligt beroende av kommatecken, det gör vissa människor galna, typ HannaP, hon hatar särskrivningar, då hatar hon säkert alldeles för många kommatecken också, He-He.
Tjing!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH FY OCH FAN VAD JAG SKULLE DÖDA FÖR WOOK AND roLL!

2010-03-16 @ 17:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0