I've tasted the color of sunshine.

Dagens fundering: Åtta missade samtal och påringning, samt hickningar. Sällskapssjuk?
Dagens beroende: Eclipse.

Jag och min mamma har alltså gjort varsin önskelista. Observera att mamma har skrivit detta på sin önskelista: Mammas önskelista till Tomten. Så jag var ju helt enkelt tvungen att göra en samma/lika, dock med olika önskningar. Efter jag hade gjort min lista klart utbrast mamma: -Åh men så bra! Då ska jag hänga upp båda två på kylskåpet! Glad i hågen skuttade hon till kylskåpet och satte fast sin önskelista, sen sa hon: -Och din sätter jag längre ner...så att man ser min önskelista först! Mamma var sjukligt stolt över att hon hade klarat av att göra en önskelista, hennes första i vuxna år. Jag skrattade dock ännu ljudligare då Jan kommer och hälsar på, sätter sig vid köksbordet och säger: Åh, önskelistor! Dotterns önskelista till Tomten. Mamma ser då väldigt besviken ut, putar ut med underläppen och understryker att han skulle ha sett hennes önskelista först, då hon FAKTISKT har häng den överst. Detta spred sig vidare, Jan fick sätta sig och skriva sin lista, och på den står det "diverse."
Diverse?! Ja, Jan han är allt bra cp.

Himla fint att min mormor fick vara med på ett hörn också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0