Stugsista!

Dagens fundering: Jag har världens bästa släkt!
Dagens beroende: Mat av alla dess slag.

Stugsista i Holmträsk blev en succé.
Dagen börjar med planering och redan då är det dömt till att spåra.
"AKTA! Skrynkla inte kuken! Kuken blir skrynklig!"
(För läsare som inte förstår någonting så sa Hanna alltid kuk till ordet duk när hon var några jordsnurr yngre.)
Vi kånkade bord fram-och-tillbaka, dukade för middag, föräldrarna lagade mat medan andra planerade lekar och sen blev det äntligen matdags efter en evighet av väntan.
Jag fick dessutom en stående gratulation vid bordet och då jag öppnar min present är det en kamera.
Tack La Familia!

Och flera tokigheter senare bar det utåt för hela gänget.
Vi skulle leka lekar i bäcksvart mörker, och det gick som det gick.
Som vanligt så psykade Peter alla, en sån dålig förlorare som den killen är.
Och klart som fan att den jävelns lag vann, men vi andra är inte bittra!
Efter mycket spottande med geléråttor, pistolskjutning, boulekastning i stege och kolasnörsätning (i regnet) gick vi in igen och fortsatte festandet och efterrätt.
Blev även dunkning av Svennebanan som det alltid blir, och alla försökte imponera med deras baslådor.
Jag tycker personligen att Hanna vann överlägset.

"Varenda gång någon kommer säga ordet duk på mina kommande auktioner kommer jag dö av skratt.
Blommiga kukar, stora kukar, små kukar, rutiga kukar!" -
Jimmy.
"Hur stor kuk får man en tjuga?" - Mats.
"Kan man kanske få en engångs-kuk?" - Jan.
Oj vad jag älskar Holmträskfesterna, det är dom som spårar mest.

Later on blev det ostbollar och provsmakning av Jimmys alla spritsorter.
Och tro mig, det var inte lite.
Kvällsfika började att vänta på oss med kurrande magar och festandet kallnade.
"Godnatt bäbis!"


Hela älskade gänget.


Mamma och Mats, han verkar ha väldigt kul.


Efter lekarna ute i regnet blev Mats blöt om sockarna, minst sagt.
Här försöker han torka dem över ett ljus.


Anette och Peter.


Moster och Mats.


Haha, försökte lura med Jocke på ett kort men misslyckades kraftigt.


Och här räknar Hanna ner för att lura Jocke.
Fast hon som fotograferade var rätt klantig på att tajma.


Jag och min älskade Hanna!


Stefan var trött och rätt packad.
Jimmy skulle som sagt alltid vara med på kort, jävla linslus!

Och idag har jag sovit eftersom det inte blivit mycket sömn ihelgen av någon anledning?
Till middag vankades det iallafall surströmming och tro det eller ej, jag smakade och det funkade typ.
Vuxenpoäng tack!
Senare for vi in till Norsjö för att få en privat visning av Berglunds och där blev det till att handla.
Bland annat två väggdekorationer som ska klistras fast ovanför min säng.

Nu sitter jag här i min lya som ser ut som skit och funderar på att äta lite ostmackor. (Som förövrigt Linnéa gjort mig beroende av tack vare hennes blogg.)
Dessutom har mitt vin läkt ut över min väska, jag är inte positivt lagd till detta missöde och vill inte ta reda på sörjan.
Tyck synd om mig.
Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0