Natthelgen med Lisse.

Dagens fundering: Vad ska jag göra nästa helg?!
Dagens beroende: Lakritsströssel.

Detta har då min vän Lisse skrivit på sin blogg;
"Jag och Sofi kör med en liten Good cop/Bad cop när vi jobbar natt.
Jag är good cop och Sofi är Bad cop.

Ett exempel på hur detta scenario kan gå till är att när det kommer in en besvärlig kund som börjar gapa och skrika om hur orättvist behandlad han blivit blabla försöker jag prata lugnt och sansat med kunden och hitta en bra lösning till problemet, fungerar inte det kommer förstärkningen, Sofi. Med hjälp av sin röst som inte kommer från hennes strupe utan snarare från helvettet eller liknande löser hon oftast problemet på ett smidigt sätt.

Att jag då tagit på mig rollen som good cop resulterar dock ofta i att jag blir kallad gumman av kunder i varierande åldrar. Gumman är det värsta jag vet att bli kallad och jag blir lika sur varje gång, jag ler dock bara då och ger dom snällt sitt skrovmål.

Att Sofi tagit på sig rollen som bad cop resulterar dock i att man (som igår) får höra en mycket märklig spekulation ang. Sofi i privat- livet.
- Alltså den rödhåriga är ju råsur! Hon verkar skitless!!
- Ja, alltså jag lovar att hon är rå bitsk i sängen."

Hon är the shit, fast lite småtaskig ibland också.
Men det där summerade fredagspasset rätt bra sen på lördan var det rätt liknande, dock utan påhopp på privatlivet.
Dessutom var det drägligare folk ute då, skönt som satan.
Och denna kväll var inte den bästa, jag och Lisse har varit dom tröttaste ever.
Men det är tur vi har varandra annars skulle ingenting funka, iallafall inte för min del.
Tack för i helgen!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0