En mans förkylning.

Dagens fundering: Har jag tagit mig vatten över huvudet då jag har tagit på mig att jobba hela Stadsfesten?
Dagens beroende: Pommes med grillkrydda.

Jag har kommit på att jag är som en man då jag är förkyld;
-Jag uttrycker mig som om jag vore döende.
-Jag pratar om mig själv i tredje person; "Synd om Sofi", "Sofi är sjuk" osv.
-Tar överdoser med medicin, helst lite efter jag blivit frisk också, "bara för att vara på den säkra sidan".
-Går absolut inte upp ur soffan eller sängen i onödan, kanske inte på hela dagen.
-Testar tempen alldeles för många gånger för det är så spännande att se om den gått upp eller ner.
-Vill att mamma ska tycka synd om en.

Ikväll har förövrigt varit en rätt bra kväll.
Hanna klantar sig som vanligt, och så skadeglad som jag är börjar jag skratta och blir på bättre humör.
Och det har inte alls varit mycket folk, vilket är positivt då det är såhär fruktansvärt varmt.
Det har gått som smort helt enkelt och jag gillare.
Jag hoppas att det går lika bra resterande av helgen.
Dock blir det lite konstigt utan Lisse vid min sida, men det ska väl kunna gå an det med.
Nu blir det kvällsfika.
Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0