Lagna abborre, try it!

Dagens fundering: Man kanske borde dra till Norge ändå och rensa fisk, man har tydligen talanger.
Dagens beroende: Sömn och silltårta.

SÅ.Jävla.Kul jag haft i skogen!
Och så jävla lärorikt.
Jag vet nu hur Abborrens anatomi ser ut, ungefär.

Jag och mamma for alltså till skogen i torsdagsnatt.
Och på fredagsmorgonen bar det av till Matses stuga för att sedan fara ut med båten och he upp fiskarn fra' sjönn.
Lagna ska jag lära mig mer om vid nästa tillfälle som ges, jag längtar redan.
Dagen spenderades sedan med att lirka ut abborrarna från näten för att sedan filéa dem.
Mats var så god och rökte ett par också, satan vilket kalas!
Detta var nog höjdpunkten på hela semestern, ja hela sommarn förmodligen.
Mitt nya tidsfördriv är nu upptäckt, lägg ner stickningen och börja lagna istället.

Senare samma kväll blev det typ släktmiddag med god mat och goda skratt.
Som vanligt var Marita i sitt esse (vet inte hur det stavas, men gjorde ett gott försök) och jag och hon hade sjukt roligt, som alltid.
Svennebanan var ett hett samtalsämne, som det alltid är då Jimmy är med.
Fick tillochmed en liten öronbedövande musikstund med SB (=Svennebanan).

Och det är väl klart att den som varit nyktrast på hela kvällen fick ta hela smällen idag.
Jag var typ den personen som varit mest bakis i hela gänget.
Hur i fa-an kan det komma sig?
Jag tror jag inte ens att jag kan ta in alkoholhaltiga ångor som upptod i förtältet, eller?

Nu blir det iallafall kalas på allvar, tre gluten-dagar att se framemot i Sundsvall.
Jag vet någon som kommer äta sig rund om en boll, yes that's me.
Nu ska jag mysa med mamma.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0