Me Like!

Dagens fundering: Satmara, tvätta på din egna tid och sluta sno min!
Dagens beroende: Jennys glada humör och en brödkniv.

Denna dag går till historien.
Varför kanske ni undrar, jo det ska jag berätta för er.
Jag och Jenny möttes upp klockan tolv idag vid H&M.
Vi strosade runt på stan och hade det fruktansvärt trevligt.
(Ingen nyhet att vi har det trevligt, ellerhur?)
Sen gick vi och satte oss på Wayne's, som vanligt, men denna gång åt jag bakad potatis istället för kycklingsallad.
Intresseklubben antecknar, jag vet.
Men det jag ville komma till är att medan vi satt där, med vår mat, kom Jenny på den smarta idén att styra upp en blogg där hon ska berätta allas och hennes egna hemligheter.
Fast  vi insåg snabbt att det skulle inte funka eftersom hon inte kan hålla några hemligheter för sig själv, om sig själv, särskilt länge.
Tydligen högst tre dagar.
Det skulle alltså inte sluta bra så hon beslöt sig för att skippa detta beslut.
Later on mötte vi upp en kille/man/en-helt-underbar-levande-organism.
Jag har aldrig provat något sådant uppåt-tjack.
Har aldrig i mitt långa liv mött en sådan pratglad människa, förutom Jenny då förstås, henne klår ingen.
"-Du är 88:a va? Det bara lyser 88:a om dig."
Bra eller dåligt? Det lär vi nog aldrig få veta.
"-Jag sa till Emilia igår att du har så sjukt läcker färg på håret och jag kunde inte sluta tjata så hon blev less på mig och sa; bara sluta, vi vet. Jag tror jag ska färga mitt hår precis likadant, eller nej kanske inte..." and so on.
Han lyfte min dag rejält.

Och nu på kvällskvisten har jag trashat upp ett par jeans som legat på hyllan länge.
Hipps vipps blev dom användbara!
Min ack så underskattade brödkniv och sandpapper fick bli mina redskap och min tristess blev som bortflugen.
Jag måste riva sönder fler kläder, det var rå-kul!
Dock måste jag sy in en klänning först, det får nu vara prio ett I think.
För den ska jag ha på Jennys fördelsedagsfest, tra-la-la-la-laa!
Detta blev iallafall resultatet:



Ikväll har jag även städat ur min closet och ratat massor med plagg.
Skönt som satan!
Och nu har jag (döm mig inte nu) alla mina kläder på galgar i färgordning.
Tycker jag lyckats sysselsätta mig ruskigt bra för att vara Me, Myself and I.
Nu blir det kvällsfika för att sedan försöka vända på dygnet.
För i helgen är det nattjobb som gäller.
Ät då för fan på Mat-festen idioter!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0